22:51

idag har halva dagen bestått av en sängliggandes emelie som har sovit var och varannan minut. vid 5 tiden började kroppen klia på mig och jag kunde inte längre ligga kvar så började plocka och pula ute i köket, diskade berget med disk, rensade och torkade ur kylskåpet när det var klart fortsatte jag ut i hallen. där satte jag mig ner på golvet stoppade in hörlurarna på högsta volym och började pilla med alla papper, har varit så slarvig sista månaderna med att sätta in papper i pärmarna osv så kände att det var dags och det var en perfekt syssla att göra. inget ansträngade för kroppen vilket gjorde det lättare för mig att göra det samtidigt som jag ändå gjorde någon nytta, något som jag aldrig skulle göra annars. men efter att ha slängt 1 påse med bara papper satt resten i pärmen och märkt allt med vad det var så gick jag vidare in till badrummet och där började jag riva i sminket. facket som jag har sminket i var fyllt med allt och ingenting så passade på att rensa även där och bara där var det lite mer än en halv påse att kasta så nu är det rent och snyggt i badrummet också. skulle egentligen fortsatta med kläderna och vardagsrummet/sovrummet men känner mig tillräckligt utmattad av att bara sitta och göra saker så valde att skippa det idag. men måste säga att det känns skönt och ha fått allt annat gjort för som sagt något jag aldrig skulle göra om jag var ledig eller hade tiden över för då hade jag gjort så mycket annat men nu passade det perfekt när man inte mår bra.  
 
resten av kvällen kommer vara lugn, tänkte slänga mig i sängen och sätta på en film att somna till. idag känner jag mig väldigt ensam vilket känns jobbigt. imorgon är en ny dag med nya möjligheter har ju en ''ledig'' dag på schemat men eftersom jag inte är kry blir det att vara hemma så jag mår bättre till helgen så jag kan jobba. nu säger jag godnatt för mig och hoppas att ni får en trevlig natt och fina drömmar för det ska jag försöka med.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0